Іудейська релігійна громада "Міцва"
Навчально-виховний комплекс "Міцва-613"

  • Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
  • 38 0456 353 144

Дитячі ігри

Дитячі ігри для дітей від трьох до п'яти - це в першу чергу колективні ігри.

У цьому віці діти вже добре розмовляють простими словами, тому слід в іграх приділяти увагу мовленню дитини (ігри з віршиками, пісеньками). Також необхідно використовувати ігри на координацію рухів.

Вгадай частина чого?

Суть гри: Дорослий називає дитині частини предмета або істоти, а дитина намагається вгадати, що це за предмет.

Алгоритм гри: Ведучий називає дітям частини предмета або істоти, а діти припускають, що це за предмет. Наприклад, вагон - потяг; кермо - автомобіль; пелюстка - квітка і т.д.

Якщо у дитини при вгадуванні предмета виникають труднощі, дорослий повинен допомагати йому. Гра спрямована на розвиток мови дитини. 

Боулінг 
Суть гри: З стрічки або інших підручних предметів робиться умовний коридор наприкінці якого ставляться кеглі. Дитині пропонується збити кеглі м'ячем. 
Алгоритм гри: 

  • дорослий готує коридор з двох стрічок чи інших предметів.
  • в кінці коридору встановлюється кеглі (пластмасові пляшки)
  • дитині дається м'яч і пояснюється, що він повинен збити кеглі (можна показати на прикладі)
  • дитина м'ячем збиває кеглі.

Гру можна проводити як з однією дитиною так і з декількома. Гра спрямована на розвиток загальної моторики дитини і розуміння причини і висновку. 

Жаба 
Суть гри: Ведучий із зав'язаними очима стає у центр кола (коло роблять інші діти). 
Ведучий, кружляючи, проговорює наступні віршики: 
Йшла жаба по доріжці 
Намочила обидві ніжки, 
Побачила комара 
І сказала ...
 

При слові «і сказала» ведучий показує вперед себе рукою. Гравець, на якого показав ведучий, проговорює «ква-ква-ква». Ведучий намагається вгадати, на кого він показав (називає ім'я). Якщо ведучий вгадав, його місце займає вгадана дитина. 
Алгоритм гри: 

  • з кількох дітей вибирають першого ведучого
  • решта дітей беруть у коло ведучого
  • ведучий, кружляючи, проговорює віршик
  • при слові «і сказала», провідний показує на одного з дітей, а дитина промовляє «ква-ква-ква»
  • якщо ведучий вгадав, його місце займає вгадана дитина

Гра спрямована на розвиток слухової пам'яті дитини і її уважності. 

Невловимий кіт 
Суть гри:  Діти, перебуваючи у великому і просторому місці, вибирають самого спритного і швидкого. Йому дістається головна роль - роль кота. Кіт по сигналу ховається що б його не помітили товариші. Решта дітей намагаються знайти кота, він же у свою чергу, ховаючись від них, час від часу видає звуки «няв». Гра продовжується, поки кота не знайдуть. 
Алгоритм гри: 

  • Дітлахи збираються на просторому місці і вибирають серед себе самого спритного і швидкого - кота.
  • Кіт ховається, намагаючись, що б його не виявили інші діти
  • Діти за сигналом розбігаються на пошуки кота
  • Кіт, ховаючись від них, час від часу видає звуки «няв»
  • Гра продовжується до тих пір, поки кота не знайдуть. Після чого вибирають наступного кота.

Ця гра спрямована на формування та розвиток реакції, уважності і спритності дитини. 

Назви предмет 
Суть гри:  Дорослий називає характеристики якогось предмета, а дитина має вгадати його. 
Наприклад, годинник, який допомагає прокинуться? - Будильник; вечірня їжа? - Вечеря; місце навчання? - Школа. Після чого, дитина задає питання дорослому (якщо у дитини виникають труднощі, йому потрібно допомогти). 
Алгоритм гри: 

  • Дорослий описує якийсь предмет
  • Дитина повинна назвати це одним словом
  • Дорослий і дитина міняються місцями

 Гра розвиває мову дитини. 


Вгадай, що на столі 
Суть гри: Дитину саджають за стіл з зав'язаними очима. Перед ним ставитися кілька тарілок з різною їжею. Малюк, пробуючи кожну страву, повинен вгадати, що це. 
Алгоритм гри: 

  • Дитині зав'язують очі і садять за стіл
  • На стіл ставляться кілька тарілок з різною їжею
  • Дитині пропонується за смаком визначити, яка їжа в якій тарілці

Гра допомагає розвинути у дитини навички класифікування та дослідницькі навички. 

Дзеркало 
Суть гри: Ведучий стоїть обличчям до групи дітей і робить різні рухи. Діти повинні повторювати ці рухи. Хто припускається помилки, вибуває з гри. 
Алгоритм гри: 

  • Збирають групу граючих дітей
  • Ведучий стає обличчям до дітей
  • Ведучий робить різні цікаві рухи
  • Діти повторюють за ведучим
  • Хто припускається помилки, вибуває з гри

Гра розвиває координацію руху дитини. 

Кішки-мишки 
Суть гри: На відкритому просторі креслиться коло (діаметром 5 метрів). У центр кола стає «кішка», інші діти - «мишки», знаходяться за колом. По сигналу дорослого, мишки починають встрибувати в коло і вистрибувати з нього. Кішка намагається зловити мишей. 
Алгоритм гри: 

  • Креслиться коло
  • Вибирається з граючих дітей кішка і стає в центр кола
  • Інші діти мишки розташовуються поза колом
  • По сигналу вихователя, мишки стрибають у коло і вистрибують з нього
  • Кішка намагається зловити мишей
  • Гра продовжується поки всі миші не зловленні. Після чого вибирається інша кішка.

Гра спрямована на розвиток координації руху дітлахів. 

Карлики і Велетні 
Суть гри: Ведучий в оточенні групи дітей розповідає їм, що є десь далеко країна, в якій живуть особливі люди - велетні і карлики. Розповідаючи про велетнів, ведучий всім свої виглядом показує які вони великі. Коли мова йде про карликів, ведучий стає на коліна, демонструючи таким чином, що карлики - дуже маленькі люди. Після чого, ведучий дає команди дітям: Карлики (діти повинні зобразити маленьких людей), Велетні (діти повинні зобразити великих людей). З часом можна ускладнити гру, даючи неправильні команди (наприклад, кролі). Виграє найуважніша дитина. 
Алгоритм гри: 

  • Навколо ведучого збирається група дітей
  • Ведучий розповідає дітям про країну, де живуть карлики і велетні
  • Ведучий зображує велетнів і карликів, діти повторюють за ним
  • Ведучий дає команди дітям: велетні і карлики. Діти по команді повинні зобразити велику чи маленьку людину
  • Що б ускладнити гру, ведучий може давати неправильні команди

Гра розвиває увагу та загальну моторику у дитини. 

Повторюй правильно 
Суть гри: Вихователь називає один рух, який повторювати за ним не потрібно (наприклад, руки вгору). Діти йдуть колоною за вихователем і повторюють різні рухи за ним. Хто повторює неправильний рух стає в кінець колони. 
Алгоритм гри: 

  • Вихователь пояснює дітям, що їм потрібно повторювати всі рухи за ним, крім одного.
  • Діти йдуть колоною за вихователем і повторюють рух за ним
  • Хто повторює неправильний рух стає в кінець колони

Гра розвиває увагу та загальну моторику у дитини. 

Догонялки 
Суть гри: Діти, взявшись за руки по двоє, гуляють по колу. Двоє дітей ведучих - один наздоганяє, інший тікає. Той, хто тікає, що б врятуватися від переслідування, може взяти одного з пари за руку. Тепер, той з пари, хто залишився зайвим - тікає. Коли наздоганяючий доторкнеться до тікаючого, вони міняються ролями. 
Алгоритм гри: 

  • Діти, взявшись за руки по двоє, гуляють по колу.
  • Двоє дітей ведучих - один наздоганяє, інший тікає
  • Тікаючий, щоб врятуватися від переслідування, бере за руку одного з пари.
  • Тепер, той з пари, хто залишився зайвим - тікає. Коли наздоганяючий доторкнеться до тікаючого, вони міняються місцями.

Гра розвиває загальну моторику дитини. 

Море хвилюється 
Суть гри: Серед групи дітей вибирається ведучий. Він звертається до решти дітей з наступними словами: 
Море хвилюється раз 
Море хвилюється два 
Море хвилюється три 
Морська фігура замри 
Під час останньої фрази, діти повинні завмерти в тій позі, в якій вони були. Ведучий обходить всі «морські фігури» і з цікавістю розглядає їх. Хто перший з них поворухнутися, вибуває з гри. 
Алгоритм гри: 

  • Вибирається ведучий серед групи дітей
  • Ведучий звертається до дітей і пропонує їм завмерти
  • Діти завмирають і залишаються в нерухомій позі
  • Хто перший з них поворухнеться, вибуває з гри

 

Дитячі ігри для дітей до року - це перші ігри дитини, в яких вона пізнає світ.

В цьому віці малюки ще не вміють ходити і розмовляти, але вже дещо розуміють. Ігри мають бути спрямовані на розвиток перших усвідомлених дій і спрямовані на розвиток дрібної моторики дитини.


Подивися, що всередині 
Суть гри: Дорослий загортає кілька брязкалець або інших іграшок в м'який папір. Одну іграшку розгортає, демонструючи це маляті. Після чого показує на інші іграшки, які не розгорнуті, і подає їх дитині, що б вона за його прикладом витягнула їх. 
Алгоритм гри:

  • Замотайте кілька брязкалець в м'який папір
  • Покладіть їх біля дитини
  • На очах у дитини, продемонструйте як ви розгортаєте папір і витягуєту іграшку
  • Розгляньте разом з дитиною іграшку, яку ви дістали
  • Підсуньте іграшки, що залишилися до малюка
  • Дитина розгортає іграшки і вивчає їх.


Гра спрямована на розвиток моторики рук. 

Моє тіло
Суть гри: Дорослий садить дитину на руки і торкаючись до різних частин його тіла називає їх. 
Алгоритм гри: 

  • Посадіть дитину на коліна
  • Доторкайтеся частин його обличчя або тіла і називайте їх
  • Доторкайтеся носа дитини, кажіть: це ніс Сашка (ім'я дитини)
  • Після чого візьміть руку дитини і доторкніться нею до свого носа, промовляючи: це ніс мами (тата)
  • Запитайте у дитини: де твій ніс? Покладіть руку на його ніс і скажіть: ось він.

Гра розвиває пам'ять дитини і дає розуміння як називаються частини тіла. 

Оп-па-па 
Суть гри: Малюка кладуть на диван, і витягають перед ним руки. Малюк хапається за пальці, після чого його піднімають до тих пір, поки він не сяде. Коли малюк сідає, дорослий говорить: оп-па-па. 
Алгоритм гри: 

  • Дитину кладуть на диван
  • Дорослий стає перед ним і витягує вперед руки
  • Дитина повинна міцно схопити за пальці дорослого
  • Дорослий починає піднімати дитину, до тих пір, поки вона не сяде
  • Коли дитина сідає, дорослий промовляє: оп-па-па.

Гра спрямована на розвиток загальної моторики. 

Іграшка рукавиця
Суть гри: Дорослий одягає на руку рукавицю, до якої пришита іграшка, і грає нею з дитиною. 
Алгоритм гри: 

  • Дорослий пришиває до рукавиці м'яку іграшку
  • Одягає рукавицю і починає ворушити пальцями, внаслідок чого рухається іграшка
  • Гру потрібно супроводжувати звуками: пісеньками, віршиками і т.д.
  • Дорослий несподівано кладе руку на животик малюка і каже: «Попався»
  • Після чого дитині можна зробити легкий масаж.

Гра допомагає розвивати у немовлят вираження емоцій, почуття довіри. 

Черв'ячок 
Суть гри: Малюка кладуть животиком на диван, а перед ним - яскраву м'яку іграшку. Дорослий, сидячи позаду дитини, підпирає його ніжки долонькою, змушуючи тим самим малюка рухатися до іграшки. 
Алгоритм гри: 

  • Дитину кладуть животиком на диван
  • Розташовують перед ним яскраву м'яку іграшку
  • Дорослий сідає ззаду і підпирає його ніжки долонею
  • Дитина, за допомогою дорослого, намагається рухатися до іграшки.

Гра спрямована на розвиток рухових функцій малюка. 

Перевернись та отримай сюрприз 
Суть гри: Дитина лежить на м'якій поверхні. З обох боків від нього розташовані його улюблені іграшки. За допомогою дорослого, маля перевертається і дотягується до іграшок. 
Алгоритм гри: 

  • Покладіть дитину на м'яку поверхню З обох сторін від малюка порозсипайте його іграшки
  • Скажіть дитині «Перевернись»
  • Трохи допомагайте дитині і направте її в бік, що б вона могла побачити іграшку і дотягнуться до неї
  • Після чого поверніть її у протилежний бік, що б вона взяла іншу іграшку

Ця гра допомагає дитині навчатися перевертатися. 

Веселе купання 
Суть гри: Малюкам подобається грати у воді. Дитині пропонується переливати воду спочатку з глечика в таз, а потім ситом в таз. 
Алгоритм гри: 

  • Дорослий набирає в таз теплу воду
  • У таз кидаються плаваючі іграшки
  • Дитині показується, як набирати воду в глечик і як виливається вода із сита
  • На прикладі дорослого, маля виловлює ситом іграшки

Гра розвиває координацію зору і рук і дає уявлення дитині про обсяг. 

Катаємося на конику 
Суть гри: Дорослий, сидячи на стільці, катає на своїх ногах малюка, імітуючи тим самим їзду на конику 
Алгоритм гри 

  • Дорослий сідає на стілець
  • На свої ноги дорослий кладе рушник і на нього садить малюка
  • Дорослий починає качати дитину за допомогою ніг, імітуючи тим самим їзду на конику

Гра розвиває рухову координацію у дитини. 

Дощик 
Суть гри: Малюка садять у ванну і зверху поливають з лійки. 
Алгоритм гри: 

  • Дитину саджають у ванну з теплою водоюДорослий бере дитячу лійку
  • Дорослий поливає спинку малюка з лійки теплою водою
  • Після того як дитина звикла, можна поливати і голову

Гра спрямована на розвиток вираження емоцій у дитини. 

Верхом на м'ячі 
Суть гри: Дитину кладуть на верхівку великої надувної кулі і акуратно перекочують м'яч з місця на місце. 
Алгоритм гри: 

  • Дорослий бере великий надувний м'яч
  • Садить (або кладе) дитину на м'яч
  • Притримуючи малюка, дорослий акуратними рухами перекачує м'яч з місця на місце. При цьому рекомендується розповідати віршик, наприклад:

М'яч котиться вперед, вперед, вперед

Ну, а зараз назад, назад, назад

Зупинився м'яч, а це означає,

 Що нам пора злазити

Гра розвиває координацію і м'язи малюка. 

Дізнайся, що за фрукт 
Суть гри: Малюка садять за стіл. На стіл кладуть різні фрукти, і дають можливість дитині самостійно обстежити їх. 

Алгоритм гри: 

  • Дитину садять за стіл
  • Розкладують на столі різні почищені фрукти
  • Дають можливість дитині ознайомиться з властивостями кожного з фруктів і за бажанням з'їсти їх.

Гра розвиває в дитини самостійність при їжі, моторику рук. 

Граємо в футбол 
Суть гри: Малюка кладуть на спинку. М'ячик піднімають вгору. Ніжки дитини кладуть на м'ячик. Дитина повинна штовхати м'яч. 
Алгоритм гри: 

  • Малюка кладуть на спинку на м'яку поверхню
  • Дорослий бере невеликий надувний м'ячик і піднімає його вгору
  • Ніжки малюка кладуть на м'ячик
  • Дитина ніжками штовхає м'ячик
  • Після чого можна просто легенько підкидати м'ячик, щоб малюк його відбивав

Гра розвиває у маляти координацію руху і загальну моторику. 

Летимо на килимі
Суть гри: Дитину саджають на ковдру. Дорослий бере інший кінець ковдри і повільно пересуває його по кімнаті. Під час прогулянки дорослий розповідає малюкові про те, що вони пролітають. 
Алгоритм гри: 

  • Береться велика ковдра
  • Дитину саджають на один кінець ковдри
  • Дорослий бере інший кінець ковдри і акуратно перетягує його по кімнаті
  • Під час руху, дорослий розповідає малюкові про те, що вони пролітають (стілець, стіл і т.д.)

Гра розвиває в дитини рівновагу, орієнтацію в просторі. 

Моторчик 
Суть гри: Малюка садять у ванну з теплою водою і починають грати з ним (плескатися, бризкатися). Після чого дорослий бере дитину, підтримуючи за животик, і проводить його по воді в зад вперед. При цьому можна видавати звуки, що імітують роботу двигуна. 
Алгоритм гри: 

  • Малюка садять в теплу ванну
  • Граються з малюком у воді (бризкають, переливають воду)
  • Дорослий бере дитину, підтримуючи за животик, і проводить його по воді в зад вперед.
  • Дорослий видає звуки, що імітують роботу моторчика

Гра розвиває загальну моторику дитини.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

-               Не залякуйте дітей школою, адже це призведе до небажання дитини йти туди. Особливо небезпечним це є стосовно боязких, невпевнених у собі дітей.

-               Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу.

-               Суворість і доброзичливість у вихованні дітей повинні бути помірними.

-               Сприяйте добрим взаєминам вашої дитини з однолітками, адже за їх відсутності виникають напруженість і хвилювання, що призводить до появи відчуття неповноцінності, агресивності. У дитини може сформуватися негативне ставлення до дітей, до школи.

-               Головну увагу при формуванні невимушеності і спілкуванні з дорослими приділяйте сюжетно-рольовій грі (гра в школу, роль учителя).

-               Для формування адекватного рівня спілкування і взаємодії дитини з однолітками використовуйте ігри, за правилами яких діти змушені узгоджувати власні дії для виконання спільного завдання.

-               Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватної оцінки та самооцінки, використовуйте режисерські ігри, у яких носія- ми ролей є іграшки (ляльки, тварини). Дитина сама створює і реалізовує сюжет гри, одночасно виконуючи різні ролі.

-               Для формування навчальної діяльності застосовуйте дитяче експериментування, під час якого діти «відкривають» нові сторони та якості об'єктів, нові знання сприяють появі нових питань.

Що повинна знати і уміти шестирічна дитина

Шестирічна дитина повинна знати:

— свою домашню адресу і телефон;

— адресу школи;

— телефон, місце роботи батьків;

— шлях від дому до школи.

 

Шестирічна дитина повинна уміти:

— самостійно переходити вулицю, дотримуючись правил вуличного руху;

— замкнути і відімкнути двері своєї квартири, подзвонити по телефону;

— самостійно зібрати портфель, орієнтуючись на розклад уроків; — самостійно одягатися за порою року та погодою;

— стежити за своїм одягом, взуттям;

— виконувати основні гігієнічні процедури (умитися, почистити зуби, зачесатися, мити руки перед їжею);

— прибрати зі столу після прийому їжі;

— користування туалетом.

Також дитина повинна уміти, не відволікаючись, працювати в класі, займатися, уважно слухати вчителя та батьків, самостійно виконувати їх вказівки, голосно, чітко, не соромлячись, відповідати на запитання вчителя, уміти спланувати свій час, без нагадування і допомоги виконувати домашнє завдання.

«Тест «Чи готова ваша дитина до школи?»

За кожну відповідь «майже завжди» нарахуєте 4 бали, «іноді» — 2 бали, «ніколи» — 0 балів.

1. Чи володіє дитина поняттями «правий/лівий», «великий/малий», «у/із»?

2. Чи здатна дитина класифікувати, наприклад: речі, що можуть котитися, і речі, що котитися не можуть?

3. Чи може дитина вгадати кінцівку нескладної історії?

4. Чи може дитина назвати більше половини алфавіту?

5. Чи виявляє дитина до чого-небудь підвищений інтерес, чи є у неї хобі?

6. Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих? Чи виявляє увагу, коли хтось із нею розмовляє?

7. Чи може дитина пояснити призначення різних речей: щітки, пилососа, холодильника та ін.?

8. Чи чітко дитина вимовляє слова?

9. Чи знає свою адресу і номер телефону?

10. Чи відчуває дитина себе особистістю, яка багато що може?

11. Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдання з іншими дітьми?

12. Чи включається дитина в гру інших дітей, чи ділиться із ними?

13. Чи може дитина слухати інших, не перебиваючи?

14. Чи здатна дитина посидіти спокійно протягом 25— 30 хвилин?

15. Чи здатна дитина зосередитися хоча би на 10 хвилин, щоб виконати одержане завдання?

16. Чи може дитина розрізняти літери і короткі слова, наприклад «з/с», «л/м», «біб/дід», «кіт/рік»? Чи спроможна Вона розрізняти слова, що розпочинаються з різних звуків, наприклад, «ліс/ріс»?

17. Чи здатна дитина розкласти по порядку (у заданій послідовності) серію картинок?

18. Чи може дитина самостійно скласти пазл із 15 елементів?

19. Чи може дитина сформулювати головну думку запропонованого малюнка, скласти стислу послідовну розповідь по кількох малюнках?

20. Чи уважно дитина слухає, коли їй читають уголос? Чи розуміє зміст того, про що їй читають?

21. Чи ставить дитина запитання про слова й інші друкарські знаки?

22. Чи вміє дитина користуватися фарбами, пластиліном, олівцями, ножицями?

Результати тесту: 0—28 балів: Рівень готовності дитини до школи особливо низький. 30—42 бали: Рівень готовності дитини до школи низький. 44—56 балів: Рівень готовності дитини до школи нижче за середній. 58—66 балів: Рівень готовності дитини до школи середній. 68— 76 балів: Рівень готовності дитини до школи вище за середній. 78—86 балів: Рівень готовності дитини до школи високий. 88 балів: Рівень готовності дитини до школи особливо високий.

Навчально-виховний комплекс "Міцва-613"